Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, January 25, 2012

Kaulah Syurgaku

Dapat advanced anniversary present dr en suami ...cer teka apa kat dlm kotak tu ..cincin ?..
ish x kanlah kotak  cenggitu pula kan ..

jom buka kotak 

pandangan dr sisi ..


saje bg blurr supaya x nampak jenama jam tu..maklumlah jam murah jer pun ..
apepun saya suka sangat sangat 



kaulah syurgaku ..muahhh

Kasut Oh Kasut


                                   
kasut yg baru 2 minggu pakai ..nampak benor x pandai jaga yer ...
tp bukan itu isunya ..cuba cari ape perbezaannya ... nampak sama jer kan tp sbnrnya tidak ...

Pandangan dr atas .. ..skrg boleh nampak x perbezaannya ...
yg sebelah kanan nampak lbh besar dr yg sblh kiri kan..
cuba perhatikan betul betul ...

tuan empunya kasut

close up sikit ..see ..dh nampak kan perbezaannya ..aduyai ..
kat mane lah nk  nk cari pasangan ni yer ..ni kes tertukar kasut lah nie..
boleh bayangkan mcm mane Balqis pakai kasut saiz 8 tu padahal saiz kasut dia yg sbnrnya saiz 10 
Balqis oooo Balqis ....





Tuesday, January 24, 2012

Bila Ibu mula booosann

Bila ibu mula bosan ..x pasal pasal keluar bakat terpendam ..berbakat sgt ker ? hehehehe

model x berbayar kami

anak sape lah ni yer ...

melaram habis

see her face ...heheheh



ni ape hal pula nie ..

make up by ibu
suka lah tu ..


boleh jd model muslimah x ? 


safrinz : tukang mekap jer ...


Sunday, January 22, 2012

Bersabarlah Terhadap Orang Yg Menghinamu,

 Jauhi Saja Mereka Tanpa Membalas Hinaannya

Dan bersabarlah terhadap apa yang mereka ucapkan

dan jauhilah mereka dengan cara yang baik

 (Al Muzzammil 10)



Ampunkanlah mereka Ya Allah ..

Thursday, January 12, 2012

9 waktu mustajab nasihatkan anak


Sangat sesuai untuk ibubapa yang mempunyai anak terutama yang sedang membesar dan memerlukan banyak bimbingan serta tunjuk ajar.

Sembilan waktu mustajab untuk ibu bapa nasihat anak walaupun hanya untuk seminit :

1-Sebelum anak tidur.
2-Ketika anak sedang tidur (bisikkan di telinga).
3-Selepas anak bangun tidur.
4-Selepas anak mandi.
5-Selepas anak solat.
6-Selepas anak membaca al-Quran.
7-Selepas anak berdoa.
8-Selepas anak beriadah.
9-Ketika emosi anak terangsang (contohnya selepas memarahi anak).

Ayat al-Quran yang digalakkan untuk diamalkan :

Surah al-Baqarah (apabila dibaca pada satu malam, selama tiga malam syaitan tidak masuk ke dalam rumah).

Surah al-Nahl, ayat 97 (amalan untuk mencapai kebahagiaan). Firman Allah yang bermaksud: “Sesiapa yang beramal salih, daripada lelaki atau wanita, sedangkan dia beriman, maka sesungguhnya Kami akan menghidupkannya dengan kehidupan yang baik dan sesungguhnya Kami akan membalas mereka, dengan memberikan pahala yang lebih baik daripada apa yang mereka kerjakan.”

Ayat akhir surah at-Taubah (baca 7 kali selepas solat fardu untuk mengharap pertolongan Allah). Firman Allah yang bermaksud: “Jika mereka berpaling, maka katakanlah (wahai Muhammad): Cukuplah Allah bagiku (yang menolong dan memeliharaku), tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia. Kepada-Nya aku berserah diri dan Dialah yang memiliki ‘Arasy yang agung.”

Insyallah….Wallahualam.


Wednesday, January 4, 2012

Tips Penjagaan Kereta

Penting uat org yang macam saya ni yg hanya tahu naik jer ..tp x tahu menahu langsung tentang kereta nie ..jom kite baca dan praktikkan ilmu nie ...dpt info nie  DI SINI yer ..


1. Setiap pagi sebelum masuk ke dalam kereta, cuba keliling kereta. Perhatikan tayar cukup ke tidak angin. Tiada benda-benda yangmelekat pada tayar atau mana-mana bahagian kereta.

2. Sebelum hidupkan enjin, onkan suis dan tunggu apa-apa lampu yang sepatutnya padam sebelum enjin hidup, pastikan lampu”engine check” padam sebelum hidupkan enjin.

3. Hidupkan enjin dan tunggu sehingga enjin meluhu pada kadar RPM yang normal.

4. Bila enjin dah hidup, jangan terus jalan. Tekan brek dan lepas, kemudian jalan ke depan sikit dan tekan lagi brek, jika kereta berhenti, baru boleh teruskan jalan.

5. Seminggu sekali kalau boleh, periksa semua lampu brek termasuk lampu ketiga. Pastikan ia berfungsi. Buka bonet enjin, buka penutup dan periksa air bateri. Pastikan ia berada pada paras antara maksimum dan minimum (kalau pakai bateri kering tak yah la).

6. Buka penutup minyak brek (botol besar dekat body di hadapan pemandu dalam bonet enjin) pastikan minyaknya mencukupi.

7. Cari jarum pemeriksa minyak enjin. Cabut dan lapkan minyak di jarum tersebut kemudian masukkan kembali jarum tu. Bilang sampai lima dan cabut kembali. Minyak perlu berada di paras antara maksimum dan minimum. Kalau bawah daripada minimum masukkan sedikit minyak enjin sehingga ke paras tersebut.

8. Dua minggu / sebulan sekali, pergi ke pam minyak dan periksa tekanan tayar. Tekanan yang sesuai ada dicatatkan di bahagian tiang B (tiang antara pintu depan dengan pintu belakang) sebelah pemandu. Periksa juga tekanan tayar simpanan.

9. Setiap tiga bulan (kalau setiap hari guna kereta) pergi ke kedai tayar dan rotate tayar mengikut aturan yang sesuai.

10. Setiap 5000km pergi ke workshop, tukar minyak enjin (jika guna minyak biasa), tukar penapis minyak setiap dua kali tukar minyak enjin dan tukat plag setiap tiga kali tukar minyak enjin (jika enjin kaburator).

Akhir sekali, setiap minggu, 2 atau 3 minggu sekali basuh dan vakum kereta anda.






kereta idaman utk beberapa tahun akan datang ..Ameen 



Sunday, January 1, 2012

Ahlan Wasahlan 2012


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...