Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 16, 2011

Balqis dh bersedia utk ke sekolah

Settle sudah segala keperluan Balqis .Skrg ni cuma tunggu waktu nk beli buku tulis dan buku kerja jer ... ( anak pengurus kedai buku kena beli buku jugak ker ? kekekeke ...) beli tu beli ini ghupenya dkt rm 500 jugak dh habis utk beli peralatan anak kami ni. Nak x nak dh jd tanggungjawab kan..mengeluh pun xde gunanya..sape yg x mahu yg terbaik utk anak depa kan .. balqis dh x sabar nk masuk darjah satu ..lbh lbh lg bila tgk semua brg sekolah dh dibeli .. jap jap try jap jap nk try ..bio jer lah .. baguslah tu dia bersemangat nk sekolah.


Kalau dulu akulah org yg paling risau masa nk masukkan di ke pra sekolah.Maklumlah anak pompuan kami ni x biasa dgn org (takut ngan org ) tp alhamdulillah bila dh masuk xde masalah ape ape..malah dia makin seronok nk belajar..mungkin ni berkat doa kami berdua dan berkat didikan dan bimbingan dr cikgu cikgu kat pra sekolah tu. 


Tahun depan jugak merupakan catu cabaran yg besar juga buat aku sbg ibu. Apa ke tidaknyer tahun depan aku kena ajar anak sendiri ..huhuhu camanelah gayanya nanti yer ..harap harap semuanya berjalan dgn baik.Dah siap pesan awal awal kat Balqis ..kalau kat sekolah kena profesional..x boleh nk manja manja mcm kat rumah dah ..kat sekolah ibu dh bertukar title jd 'ustazah' yer . Bila aku ckp mcm tu gelak jer si balqis tu .. camanelah nanti yer..aku pulak yg cuak lebih..kekekek


ni antara keperluan yg kami sediakan utk Balqis ..ala kadar jer ..sekadar yg kami mampu ..moga balqis happy dan menjadi seorang anak murid yg cemerlang di dunia dan di akhirat.Ameen.


ni jer lah yg termampu ibu belikan

tahun depan dh masuk darjah satu

gigi depan dh rongak .. 


pakai baju baru..straberi opah yg belikan

kasut 2 pasang ..harap harap leh tahan sampai ujung tahun

uniform sekolah 3 pasang /sekolah agama sepasang ..ingat nk tambah lg sepasang

alat tulis 

beg x payah beli ..hadiah pra sekolah 

botol air pun nak baru jugak ..padahal dh berlambak botol air tupperware ibu beli ..anak oh anak

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...