Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 15, 2011

Alahai Balqis

Alhamdulillah lega hari nie dah berjaya settlekan separuh dr keperluan sekolah si puteri kami tu. Dah x larat dah nak  melayan pertanyaan budak kecik tu ..bila nk beli brg sekolah..waktu beli alatan persekolahan  td aku bg kebebasan sepenuhnya untuk dia memilih apa yang dia nak..apa lagi memang seronoklah si balqis ...semua brg nk yg princess punya ..jenuh ler nk cari ..tp dptlah jugak apa yg dihajati . .bila time nk membayar nya menggigil jugaklah ibu dia nk kuarkan duit ..apa tidaknya brg yg dibeli kalau dipandang dgn mata mmg x byk tapi bila nk bayar dkt dua ratus jugak..tu baru alat tulis belum lagi pakaian sekolah.Terkadang terpikir jugak camanelah dgn keluarga yang mempunyai anak yang ramai ...mesti sesak nafas diuatnyer setiap kali tiba time begini yer..tak dibeli dh jd satu keperluan ...tu baru alat tulis belum lagi pakaian dan bayaran buku serta bayaran lain lagi.aku yang anak sorang ni pun dh terasa kepenatannya.
begilah agaknyer keadaan balqis ila bawa beg sekolah nanti yer..hihihi
teringat zaman aku kecik kecik dulu..kami org susah ..bila nk naik sekolah beli brg yg wajib jer .selalunya abg yang kat atas akulah yg selalu beralah.baju sekolah dan kasut sekolah dia selalu x berganti. Dia lebih rela ayah aku guna duit belikan keperluan utk aku..katenya dia dh besar.dia x kisah.waktu tu aku x tahu pun besarnya pengorbanan abg aku tu. Bab alat tulis aku x risau sgt kerana waktu tu aku selalu dpt tempat pertama setiap kali periksa dan sellaunya hadiah yg aku dpt adalah alat tulis..so mmg byk stk alat tulis kat rumah . macam tu lah setiap tahun .. hinggalah aku masuk u dan dia sanggup lepaskan peluang utk belajar di luar negara hanya semata nak bg aku peluang masuk u .betapa besarnya pengorbanan dia untukku ...ish meleleh pulak air mata nie... sob ..sob..sob ( sambil lap hingus dgn hujung baju )

skrg ni turn aku pulak nk sediakan semua keperluan utk anak dara aku yg sorang nie..sebolehnya aku nk berikan yg terbaik utk dia . sabar yer sayang esok lusa kita p beli baju sekolah pula yer ...



maka akan kembalilah rutin ku seperti biasa ....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...