Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 20, 2011

jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Awam 2012

Jom tengok jadual Pembayaran Gaji Kakitangan Awam 2012 .. sy ambil maklumat dr sini SINI ..mintak izin share yer tuan rumah ... Alhamdulillah syukur dgn rezeki yang Allah berikan.



happy sbb dpt gaji baru vs sedih gaji dh nak kena potong..huwaaaa




Hug Me Please

Kebanyakan suami tidak memahami mengapa isteri sangat suka apabila dipeluk. Bagi suami, pelukan hanyalah pertautan fizikal, dan ada kalanya merimaskan. Sedangkan bagi isteri, pelukan menyimpan erti lebih mendalam dan memberi manfaat besar bagi kesihatan jiwa.


Saya pernah diberitahu oleh seorang pesakit wanita, semangatnya lemah kerana suami tiada di rumah dan jarang memeluknya. Bila suami memeluknya, baru terasa semangat dan tubuh menjadi lebih bertenaga.


Walaupun ia mungkin benar dari sudut psychology, tetapi dari segi physiologinya juga mengatakan ‘pelukan mesra suami mampu mengeluarkan hormone oxytocin’ dalam tubuh isteri dan memberikan kesan tersebut.


Oleh itu para suami, peluklah isteri, belai lembut rambutnya, sentuh wajahnya, gosok lembut lengannya, kaitkan jari-jemari tangan anda dengan jari-jemarinya, gosok lembut punggungnya, dan sentiasa menjaga pandangan mata anda dengan matanya.


Pelukan membuatkan pasangan merasa lebih dekat dan intim. Bagi isteri, pelukan merupakan bentuk komitmen cinta dan kesetiaan pasangan.
Biasanya suami menganggap bahawa pelukan bermakna isteri dahagakan hubungan seksual, tetapi sebenarnya para isteri lebih menikmati pelukan dari hubungan seksual.


Oleh itu para suami, jangan rasa ‘kelam kabut’ jika tidak bersedia bila isteri minta dipeluk. Dan isteri tolong beritahu suami, ..”please, I just a hug..” dan jangan mengharap suami faham kehendak puan tanpa diucap.






nak dipeluk selalu ..




sumber :www.facebook.com/drzubaidi/posts/2941833907781

Sunday, December 18, 2011

Manusia x kan pernah puas



Friday, December 16, 2011

Jadual Cuti Persekolahan 2012 / Jadual Penggal Persekolahan 2012

pejam celik pejam celik tinggal lagi 2 minggu jer lebih kurang cuti persekolahan tahun 2011 akan berakhir . Cepatnyer masa berlalu kan . Rase mcm nk sambung cuti lg .. 
lg 2 minggu alan bermulanya sesi 2012. 
Jom kite tgk jadual cuti tahun depan ...jommm

Jadual Cuti Persekolahan 2012 / Jadual Penggal Persekolahan 2012 : Kedah, Kelantan dan Terengganu




Jadual Cuti Persekolahan 2012 / Jadual Penggal Persekolahan 2012 :
negeri Perlis, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan Putrajaya





Balqis dh bersedia utk ke sekolah

Settle sudah segala keperluan Balqis .Skrg ni cuma tunggu waktu nk beli buku tulis dan buku kerja jer ... ( anak pengurus kedai buku kena beli buku jugak ker ? kekekeke ...) beli tu beli ini ghupenya dkt rm 500 jugak dh habis utk beli peralatan anak kami ni. Nak x nak dh jd tanggungjawab kan..mengeluh pun xde gunanya..sape yg x mahu yg terbaik utk anak depa kan .. balqis dh x sabar nk masuk darjah satu ..lbh lbh lg bila tgk semua brg sekolah dh dibeli .. jap jap try jap jap nk try ..bio jer lah .. baguslah tu dia bersemangat nk sekolah.


Kalau dulu akulah org yg paling risau masa nk masukkan di ke pra sekolah.Maklumlah anak pompuan kami ni x biasa dgn org (takut ngan org ) tp alhamdulillah bila dh masuk xde masalah ape ape..malah dia makin seronok nk belajar..mungkin ni berkat doa kami berdua dan berkat didikan dan bimbingan dr cikgu cikgu kat pra sekolah tu. 


Tahun depan jugak merupakan catu cabaran yg besar juga buat aku sbg ibu. Apa ke tidaknyer tahun depan aku kena ajar anak sendiri ..huhuhu camanelah gayanya nanti yer ..harap harap semuanya berjalan dgn baik.Dah siap pesan awal awal kat Balqis ..kalau kat sekolah kena profesional..x boleh nk manja manja mcm kat rumah dah ..kat sekolah ibu dh bertukar title jd 'ustazah' yer . Bila aku ckp mcm tu gelak jer si balqis tu .. camanelah nanti yer..aku pulak yg cuak lebih..kekekek


ni antara keperluan yg kami sediakan utk Balqis ..ala kadar jer ..sekadar yg kami mampu ..moga balqis happy dan menjadi seorang anak murid yg cemerlang di dunia dan di akhirat.Ameen.


ni jer lah yg termampu ibu belikan

tahun depan dh masuk darjah satu

gigi depan dh rongak .. 


pakai baju baru..straberi opah yg belikan

kasut 2 pasang ..harap harap leh tahan sampai ujung tahun

uniform sekolah 3 pasang /sekolah agama sepasang ..ingat nk tambah lg sepasang

alat tulis 

beg x payah beli ..hadiah pra sekolah 

botol air pun nak baru jugak ..padahal dh berlambak botol air tupperware ibu beli ..anak oh anak

Thursday, December 15, 2011

Hanan Big Days

Awal cuti  hari tu kami sekeluarga telah terbang jauh ke sabah semata mata utk meraikan hari konvocation anak sedaraku kat UMS ( Universiti Malaysia Sabah ) 
Alhamdulillah tercapai jugak hasrat hati nak bawak satu family meraikan hari bersejarah itu ..paham paham jer lah sabah tu bukannyer dekat ..nak ke sana nk kena naik kapal terbang ..mestilah makan belanja yg agak besar kan...tp demi untuk anak sedara tersayang aku x kisah ..kebetulan time tu sekolah dh mula bercuti ..boleh lah cuti cuti malaysia sabah. Tiket ke sabah sememangnya aku dh tempah awal awal lg so dptlah murah sikit walaupun x berapa murah sgt pun. lg syok sbbnyer dapat bwk bonda tercinta naik kapal terobang.. first time nie bonda dpt naik kapal terbang.
jom kite layan gambar ..biar gambar menceritakan segalanya ...

perjalanan kami ermula di sini 

'
'
'
''


Pak supir  Anak sedara aku yg menghantar kami ke lcct 
kami check in kat lcct jam 10.30 pagi ..flight jam 12.tgh  .. 
mane satu mak mane satu anak ..kalau kakak aku tau mesti dia marah nie ...kekekekek


pengalaman pertama naik flight buat kakak dan ibuku


masa ni dh sampai airport kota kinabalu ...legaa rase


baik sungguh student yg jual air nie ..siap tlg masukkan straw dlm minuman kami

Yang diraikan

sepupu 

tahniah kak na !

potret kenangan bersama nenek  

qhala & qhali ..

keluarga bahagia

nenek kena dera dek cucu 




rabun mata nk pilih bunga

comel kan ..tp rega mak aih ..cekik darah sungguh


yang ni ker pihan hati ? oh tidakkk

akhirnya yang ini jd pilihan



abah yg macho bertopi dan berspek hitam

kak ifa yg cun


ayahanda kesayangan

x cukup korum 


kak ifa jd pengganti abg baith


 last but not least ..penutup hari bersejarah itu 
;
;
;
;
;
;
;;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;
;


my sweet family ..eh ade kena mengena ker ? heheh
he


Tetamu dr jauh

celik mata jer pg nie en suami berbisik kat telinga 'ayang ..mak tepon,kak hawa dan keluarga nak dtg rumah kul 10 pg ni '.Mcm dlm mimpi pulak rase..terus bangkit ..sapu rumah bersih bersih..vakum bg habuk semua keluar.maklumah rumah kami nie mmg selalu berhabuk..kalo sehari x sapu mmg nampak mcm berbulan dh x sapu dan lap rumah.kenapa jd mcm tu ? sbbnyer dkt kwsn rumah kami ni ada kilang sawit..mmg asap dr kilang sawit tu lah yg jd habuk habuk byk melekat kt rumah tu. tak ambik tindakan ? mmg x leh nk buat apa dah ..sbbnyer dh mmg kami duk felda kan ..heheeh


Hati dh mula risau..org nk dtg rumah..x kan nk hidang air kosong jer ..nk masak tgk peti es semua kosong ..stok mmg x beli lg ... tp kalau nk masak pun mmh dh x sempat  sbb mase tu dh kul 8 lbh ..mmm last last aku suh en suami belikan jer mee kari kat bidor .. alhamdulillah settle satu kerja bila en suami melenggang balik dgn mee kari tu .. dan yg seronoknyer bila semua suka makan mee kari tu ..sedap katanya ..Alhamdulillah itu jer lah yg mampu kami hidangkan. rezeki mendatang pulak bila pak mertua singgah bawak durian..kenduri durian lah kami sekali lagi.


so sesape yg terasa nk makan durian tu moh ler dtg umah kami ..kt perak skrg tgh musim durian ..walaupun kami xde dusun tp org lain byk dusun.boleh ler kami tumpang merasa ..hehehe
Balqis & sepupu -sepupunya

muka semua nampak sepesen jer kan


kak hawa & abg Pai

acha yg comel

anak dara tuan rumah

intan & fatin

ish korek hidung pulak

danish & atin


comel kan

ntah bila pulak dapat berkumpul mcm nie kan ...




Alahai Balqis

Alhamdulillah lega hari nie dah berjaya settlekan separuh dr keperluan sekolah si puteri kami tu. Dah x larat dah nak  melayan pertanyaan budak kecik tu ..bila nk beli brg sekolah..waktu beli alatan persekolahan  td aku bg kebebasan sepenuhnya untuk dia memilih apa yang dia nak..apa lagi memang seronoklah si balqis ...semua brg nk yg princess punya ..jenuh ler nk cari ..tp dptlah jugak apa yg dihajati . .bila time nk membayar nya menggigil jugaklah ibu dia nk kuarkan duit ..apa tidaknya brg yg dibeli kalau dipandang dgn mata mmg x byk tapi bila nk bayar dkt dua ratus jugak..tu baru alat tulis belum lagi pakaian sekolah.Terkadang terpikir jugak camanelah dgn keluarga yang mempunyai anak yang ramai ...mesti sesak nafas diuatnyer setiap kali tiba time begini yer..tak dibeli dh jd satu keperluan ...tu baru alat tulis belum lagi pakaian dan bayaran buku serta bayaran lain lagi.aku yang anak sorang ni pun dh terasa kepenatannya.
begilah agaknyer keadaan balqis ila bawa beg sekolah nanti yer..hihihi
teringat zaman aku kecik kecik dulu..kami org susah ..bila nk naik sekolah beli brg yg wajib jer .selalunya abg yang kat atas akulah yg selalu beralah.baju sekolah dan kasut sekolah dia selalu x berganti. Dia lebih rela ayah aku guna duit belikan keperluan utk aku..katenya dia dh besar.dia x kisah.waktu tu aku x tahu pun besarnya pengorbanan abg aku tu. Bab alat tulis aku x risau sgt kerana waktu tu aku selalu dpt tempat pertama setiap kali periksa dan sellaunya hadiah yg aku dpt adalah alat tulis..so mmg byk stk alat tulis kat rumah . macam tu lah setiap tahun .. hinggalah aku masuk u dan dia sanggup lepaskan peluang utk belajar di luar negara hanya semata nak bg aku peluang masuk u .betapa besarnya pengorbanan dia untukku ...ish meleleh pulak air mata nie... sob ..sob..sob ( sambil lap hingus dgn hujung baju )

skrg ni turn aku pulak nk sediakan semua keperluan utk anak dara aku yg sorang nie..sebolehnya aku nk berikan yg terbaik utk dia . sabar yer sayang esok lusa kita p beli baju sekolah pula yer ...



maka akan kembalilah rutin ku seperti biasa ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...