Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, September 29, 2011

Jalan Jalan Langkawi 2011

jom tengok gambar ..malas nk citer panjang panjang ..ape pun family trip kami kali nie mmg d best lah ..mane x bestnyer bila menantu menantu hantu nie bertemu ..gempak wooo ..maklumlah semua satu kepala ...jom layanzzzz ...


my  beras biras ... merangkap menantu hantu ....



en suami ..cuti cuti jugak tp bisness mesti masyuk punya ..


kami menginap kt sini ..istana condo ..nama gah tp hampehhh ..kekekekek ..yg tu kite citer kendian yer



my princess ..x byk buat perangai..so ibu syokkkk ...


like mother like daughter ..eh betul ker nie ..


posing lagik ..guna kamera hanphone jer ..hanphone cap ayam jer..jd lah dr xde kan...


model kabel car ..


satu satunya gambar family kami ...


steady jer MIL naik kabel car ..menantu dia jer yg gayat lebih ..kekekek


cuaca x berapa baguss

en suami yang kecuakan ..takut yer bang ..



MIL  berani tgk ke bawah ..aku lak yg tetiba jer jd penyakit gayat ...


tinggiiiinyerrrr...
kaus tebal ..x dpt lihat siam ..sob ..sob ..sob


ambik gambar pun jd ler ...

My MIL bersama menantu hantu kesayangannya


balqis penat naik tangga ..


Telaga Ayaq Hangat ..x tau pun air dia masin ..bila my biras bg tau br leh tau ..


eh ..sape tue ..cun aaa ...


agenda yg x boleh di lepaskan..soping ler ..


awat tu dek ?


mak datin jalan dgn penuh bergaya


x sabar nk masuk ke tpt seterusnya

kite posing dulu sbg tanda dh sampai sini ..nk masuk blog sbnrnya

with my biras ..


makam mahsuri

rumah mahsuri ..malas nk naik..x larat ..



tempat kegemaranku ...dkt 1K juga melabur kat sini


awana porto malai ..dpt bergambar pun jadilah


awana lagi


model x berbayar kami


bila leh duk sini yer ...


balqis lagi ..



dan lagi



alolo comel..anok sapelah nie..


mcm heroin korea pun ada ..kelas gitu


gediknyer 


best ..

fuhhh..berasap..












Potong kuku


just 2 share sedikit ilmu ..jom baca ...




Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je..

sunnah nabi jarang nak ikut ..

Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,
dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!! ..oppss
khinzir lembut sikit , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk
kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda.

The Truth

Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun
hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai
berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak
membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi
menggunakan tangan untuk beristinjak.

Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang
bodoh atau pun degil dan suka buat onar sebab diberi makan bahan
kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan
seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong,
dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk
ke dalam kepala.

Percayalah.

Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan
mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau
lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.

Additional info

Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam
najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang
walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah
berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini
tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya..

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah
bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi
Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai
cincin pakailah di jari

1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)


dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk

Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.

Perhatian

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.

p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.

DAH HABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU...INSYA'ALLAH BITAUFIQ MAANNAJAH....

((Adapun tentang jari mana yang hendak didahulukan ketika memotong kuku, al-Imam Ibn Hajar al-'Asqalani (10/345) menyebut:

لم يثبت في ترتيب الأصابع عند القص شيء من الأحاديث .... وقد أنكر ابن دقيق العيد الهيئة التي ذكرها الغزالي ومن تبعه وقال : كل ذلك لا أصل له ، وإحداث استحباب لا دليل عليه ، وهو قبيح عندي بالعالم ، ولو تخيل متخيل أن البداءة بمسبحة اليمنى من أجل شرفها فبقية الهيئة لا يتخيل فيه ذلك . نعم ، البداءة بيمنى اليدين ويمنى الرجلين له أصل وهو (كان يعجبه التيامن)

Maksudnya: "Tidak thabit dalam tertib jari-jari ketika memotong kuku sesuatu hadithpun... Ibn Daqiq al-'Ied telah mengingkari bentuk (memotong kuku) yang telah disebut oleh al-Ghazali dan orang yang mengikutnya, dengan berkata: "Semua cara-cara itu tidak ada asalnya, dan untuk mengatakan ia suatu yang digalakkan, ianya suatu yang tidak ada dalilnya, ia merupakan suatu yang tercela di sisiku, sekiranya seseorang menggambarkan, cara memotong kuku dimulakan dengan jari telunjuk tangan kanan disebabkan kemuliaannya, maka jari-jari yang lain, dia tidak akan dapat menentukannya dengan cara itu. Ya! memulakan dengan yang kanan samaada tangan ataupun kaki itu ada asalnya, kerana Nabi S.A.W. suka memulakan sesuatu dengan sebelah kanan."))

wallahu a'lam.



sumber : Facenook.com

Monday, September 26, 2011

Our New Baby

our baby ..eh jgn nk berangan ..bukan yang ni....
nampak sgt menipu yer..
ni anak mat salleh ..
 tp kalau dpt baby mcm ni best jugak kan..
comel jer ..


sila scroll ke bawah yer ..


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
 jeng jeng jeng ..

*
*
*
*
*

taraaaaa    memperkenalkan our new baby
merangkap my advance besday present ..
maceh bang ..


Canon EOS 1100d
pandangan sisi  ....  wow seksi kan ..
pandangan belakang ...



*
*
*
*
*
*
*

and last but not least ...

that our new baby ..cun x ...??????
x sabar nk mulakan hobi baru ...
tembak jgn x tembak ...








TQ yer bang ...sayang abang ..muahhhh


Friday, September 23, 2011

Andai Kau beristeri




tiba harinya kamu beristeri

ingatlah bahawa isterimu bukan abdi

padanya kasih wajib kau beri
nafkah zahir dan batin

jangan sesekali kau pandang sepi

walau telah banyak wang kau keluarkan

isterimu sama sekali bukan hamba tebusan

bila langkah tidak seiringan

bukan bermakna kau harus mencari persimpangan

isterimu itu pilihan hati

dialah jodohmu yang ditentukan Ilahi

terus terusan untuk saling mencintai

bukan kesalahan yang sengaja dicari-cari

kalau dia memang yang kau pilih

janganlah suatu hari nanti kau mula berdalih-dalih

rawatlah segala luka dan pedih

mekarkan kasih sehingga pulih

bila sudah hidup bersama

kongsikan segala suka dan duka

jalankan tanggungjawab besama-sama

bukan hanya tahu mengarah sahaja

kalau kalian sama bekerja
jangan kau cuba menjadi raja

bantulah tugasan di rumah

sepenuh rela
agar isterimu boleh merawat dirinya

jangan nanti kau mencebik-cebik

kononnya isterimu tidak lagi cantik

sedang penatnya tak pernah kau telek

hanya yang kau tahu memekik-mekik
.
sumber : facebook.com

Wednesday, September 21, 2011

Progress Teratak Kasih Kami

 Dah lama teringin nk  updated pasal rumah ..tup tup buka facebook km land dorang dh upload progress Taman Sungkai Perdana tue ..mcm ni kan bagus para pembeli boleh lah tau ttg progress rumah yg depa beli kan..xde lah rase cuak semedang jer kan tkt x siap mengikut tarikh kan ..so jom kite ronda ronda tgk setakat mane dah progressnyer ...x sabarnya nk masuk rumah baru


see ..depa dh mula cat bangunan rumah kedai tue ..

 dah nampak bentuk rumah kan ..dlm hati dh mula merancang mcm mcm 

 ni deretan rumah teres satu tingkat ..


  rumah kami no 4 dr corner lot berkembar tue ..


seronoknyer nk masuk rumah baru kan ..tp yg x seronoknyer bila gaji dh nk kena potong ...huhuhu lepas ni makcik dh x boelh nk joli sakan ..nk kena simpan duit...insyaallah kalau ada rezeki nk renovate siap siap . semoga Allah permudahkan segala urusan dan memakbulkan impian kami utk tinggal di rumah sendiri ..
Ameen


Note : Gambar gambar ihsan dr KM Land.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...