Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, May 4, 2011

Balqis tertido dlm kereta ..


Dr entry pun dh tau ape yg berlaku hr nie kan..mmm mmg keibuan ku teruji betul hr nie ...balik dr sekolah terus ke tabung haji..hajat di hati nak simpan wang kedai yg ada dlm tangan nie sbbnyer 2-3 hr nie kecoh ramai org kt kuarters nie hilang duit ..ish risau lah pulak kan ..pastu ader lak yg ckp ni semua ada kaintan dgn T......ish mintak jauh lah benda benda mcm nie ..dlm nak percaya x percaya tu takutlah jugak kan..sbbnyer duit tu bukan duit aku duit kedai..kalau hilang jenuh ler nk ganti balik..bukan sikit tp hampir ribu riban jugak ler.

so masa sampai kt bank tue ..balqis x nak keluar..kebetulan hujan renyai renyai pulak..yer lah balqis br baik dr kena "bertih " kan..org ckp jgn bg kena hujan ..so aku park betul betul depan bank ..so dr dlm bank mmg aku boleh pantau si balqis nie..dh pesan kt dia suruh lock kereta ..aku biarkan enjin dan aircond terpasang ..nk jd masalahnyer aku lupa nk buka sikit cermin kereta tue ..selalunya kalo aku tinggalkan dia dlm kereta mmg aku buka cermin nie sikit ..takut bahaya mane tau ade gas beracun ker kan ...

so aku pun geraklah masuk dlm bank..x sampai 5 minit pun sbbnyer bank hr ni mmg x ramai org..terus dpt turn aku..settle semua urusan aku pun keluarlah dan terus ke kereta ..tup tup aku tgk tertido lah pulak anak dara aku ni dalam kereta ..(mungkin sbb sejuk sbb ada aircond) ..jenuh ler aku ketuk cermin ..tp x bgn bgn jugak..aku dh naik panik ..camane nie..terus call en suami sambil tgn duk ketuk tingkap sambil jerit nama dia (padahal mmg dia x boleh dgr sbb cermin semua tertutup rapat) dlm aku duk ketuk tingkap dan goyang kereta tu pak polisi lalu kwsn aku tu..dia hentikan kereta dan tanya aku apa masalahnya (mungkin dia ingat aku nk curi kereta kot ..hehehe) pastu aku ckp ler anak ada kt dlm tgh tido tp kunci dr dalam ..pak polisi tu suruh aku bertenang ..pastu makin ramai lak sukarelarelawan yg dtg ..pastu depa pakat duk goyang kereta tu ...sampai lah balqis tersedar (adalah dlm 5 minit depa duk ketuk dan goyang kereta tue ).bila dia buka lock tue ..dia mamai mamai lagi ..

pastu bila aku masuk keta jer dia terus meraung..mungkin sbb terkejut sbb tgk org ramai sgt duk kerumun dia kt situ ...itulah kisah hr nie ..sib baik ler masih ada rakyat malaysia yg prihatin dan sanggup bg bantuan..mmg kalau diikutkan td aku mmg dh panik sgt..x tau nk buat ape..sampai aku rase nak pecahkan jer cermin kereta tu .. aku risau jer takut ape ape jd kat anak aku tue sbbnyer dia x gerak langsung (nyenyak sungguh dia tido )..

peristiwa ni mmg bg pengajaran lah buat ku nie..dalam aku rasa aku nie ibu terbaik dh utk dia ghupenya aku masih lg gagal ...kenapa aku cakap aku gagal ? sbbnyer aku rase aku x sepatutnya tinggalkan dia dlm kereta ..dh time mcm tu mmg lah waktu dia tido ..tido lak dlm aircond ..mmg asyik ler ..lain kali jgn tinggal kan anak dlm kereta walaupun hanya sekejap..kita x tau kan ape yg akan berlaku ... kalau lah berlaku ape ape kt balqis x tau lah camane aku nanti ...maafkan ibu yer balqis ..ibu janji ibu x kan tingalkan balqis lg ...


budak nie lah yg tertido dalam kereta

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...