Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, April 17, 2011

Bertih @ chicken pox

cerita ni xde kena mengena tentang makanan jauh sekali tentang ayam tp tentang sejenis penyakit yg biasanya setiap org akan merasai sekurang-kurangnya sekali seumur hidup.kat kelantan deme dok panggil benda alah ni bertih ...kat perak femes ngan pelentong dan kalau kat bandar bandar deme panggil chicken pox..mmm x taulah kenapa ayam pulak disabitkan dlm hal ini sedangkan xde kena mengena ngan ayam pun ...

biasanya sesape yg nk kena benda alah nie selalunya akan demam dulu ... tp sib baiklah balqis nie xdelah demam teruk just panas badan jer..lepas tu kuarlah bintik bintik yg berisi air ..mmg ngeri lah nk tgk bintik bintik tue..kite tgk pun dh terasa sakit apatah lagi si anak kecil yg harus menanggung semua nie .. kalau boleh nak jer pindahkan penyakit tu kat ibu dia nie..biarlah ibu sakit xpe janji anak ibu sihat waalafiat ..



bintik bintik air dah penuh satu badan ..besar besar lak tue ...sian anak ibu..nk baring pun x boleh sbb dh penuh satu badan ..sabar yer dik ...setakat ni kami berubat cara kampung jer..minum air penawar dan sapu dgn bedak sejuk ..mase memula kena hr tue dah bg dia minum air kelapa..mak mertua cakap kalau kita bg minum air kelapa dia cepat keluar dan insyaallah akan cepat baik..


ni9 kat atas belakang ..mase nie x banyak lagi..br nk naik ..

kat muka pun dh ada ..
sian anak ibu kan..nk senyum pun dh x larat ..
sabar ek esok lusa nanti dah baik ibu bwk g Mc D ok..
Aqis mesti kuat tau..
supaya nanti cepat baik..
Ibu dan abah sentiasa doakan supaya aqis cepat baik ...
sayang anak ibu..muahhhh


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...