Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 11, 2011

Dah Jemu

tetiba rase nak luahkan perasaan x puas hati ni kat sini..sekurang -kurangnnyer terasa lega sikit .itu lbh baik drpd kite luahkan pade org yg x tau nak menghargai kite kan.tahun ni masuk tahun ke 6 aku pegang jawatan yg aku pegang sekarang..dh naik muak..dah naik jemu ..asyik duk buat benda yg sama .setiap tahun aku sorang jer yg duk stress sensorang..org lain aku nampak duk releks jer ..mungkin depa lebih pandai nk uruskan masa deme berbanding dgn aku ni.dan aku ni pulak jenis suka benda yg perfect ..x suka buat kerja yg cincai cincai dan risiko ni aku sendiri yg stres..huh padan muka..sape suruh ..tanggung lah sendiri yer..

hr ni aku kemukakan kat mesyuarat aku dh x nak pegang jawatan yg aku pegang ni ..tp masing masing mengelak ..sepatutnya ada seseorang yg ambik alih tpt aku tp tugas lain pulak yg dia dpt ..nape perlu dia pegang jawatan tu sepatutnya dia yg ambik alih tpt aku skrg ni. skrg ni yg aku nampak semua org duk pandang dia jer..aku ni depe mmg x pandang dr dulu lg ..sapelah aku ..aku sedar sape diri aku..aku hanya cikgu biasa yg serba kurang..aku lulusan tempatan saje sedangkan DIA lulusan luar negara ..ape lah yg ader pade cikgu yg ilmunya hanya sejengkal ini berbanding dgn cikgu lain yg lbh berilmu dr aku.

ntahlah aku rase dlm kelompok kami ni aku rase terasing sgt ..rase tersisih dan seolah aku ni x wujud dlm kelompok mereka.skrg ni aku nk ambil langkah berdiam diri ..wait n see jer ..malas dah nak ambik tahu..aku hanya nk ambik tahu tugas aku jer ..biarkan lah deme dgn hal deme..aku x rugi satu sen pun kalo x masuk kumpulan deme kan.

fuhhh ..lega ...moga aku x streesss dh lepas nie...

Ameen.



Sunday, January 9, 2011

Cek Mek Molek

sape yg org kelate tu mesti dah selalu makan cek mek molek nie kan ..sbnrnya ni antara my peberet kuih lah..kalau balik kelate mesti x pernah miss beli kuih ni..kalo dedulu dgn rm 1 dapat ler 5 ketul tp zaman skrg ni rm 1 3 ketul jer..saiz nyer lak cinonet jer ..nak x nak beli jer sbb mmg dah mengidam kan nanti kalau x beli balik perak asyik duk mengigau jer nk makan kuih ni. selama hampir 6 tahun duk kt perak ni lom pernah lg jumpe kuih ni org jual kat kedai kat sini ..

Hr ni merajinkan diri cuba buat kueh ni..sbnrnya kueh ni xdelah ssh sgt..pejam mata pun boleh buat cuma kekadang tu bila mr M dtg..benda senang pun rase ssh sgt nk buat kan.Slps hampir setengah jam kat dapur maka inilah menu ptg kami pada ptg ni ...jemput jamu mata yer ...


cek mek molek versi besar gedabak yg masih berendam dalam kuali ..

dah sedia utk dingapp oleh kami bertiga .saiz nyer yg kurang cun tu sekali ngapp jer buat kami terus kekenyangan ..alhamdulillah sempat gak bg 3 ketul utk mak mertua rasa ..maklumlah i nie kan menantu mithali ..adeii ....


Saturday, January 1, 2011

Selamat Datang 2011

selamat tinggal 2010...
Ahlan Wasahlan 2011 .
Semoga kehidupan kami sekeluarga akan betambah baik pada tahun 2011.
Ameen Ya Rabbal A'lamin.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...