Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, November 28, 2010

Percubaan Pertama

Percubaan pertama membuat cheese tart . Walaupun ghupenya x secantik cheese tart yg sellau aku beli tue tp rasenya mmg sedap..Gebus dan rangup gitu . Bangga tau sbb first time buat dh boleh dikira "jadi' lah jugak ..

Mmg dr dulu lg aku mmg suka makan cheese tart nie..memang peberet makcik lah ..last hr tue sblm cuti sekolah ader jamuan sorang ustaz ni bwk cheese tart utk jamuan tahun 6.mmg mabeles lah rasenya ..setiap org guru dpt 2 biji tart ..nk mintak lebih segan lak..so makan lah ape yg org kasi ..syukur alhamdulillah.Balik rumah terus cr resepi kat tenet ..kunun kunun nk buat sendiri..jumpe resepi yg sempoi giler tp rasenya mmg mabeles ..dan inilah hasilnya ..



Sunday, November 21, 2010

Selamat Bercuti

Selamat bercuti utk semua insan yg bergelar 'CIKGU ' termasuklah aku ..
cuti tahun ni rase agak x tertekan krn x banyak perkara yg perlu diuat waktu cuti berbanding cuti tahun tahun sblm nie .

Tahun ni belom lg ada plan nk ke mana -mana .tgklah mcm mane nanti kalau budget cukup dan kesihatan mengizinkan terasa ingin gak bwk balqis jenjalan . Maklumlah sblm ni dh byk budget keluar utk renovate dua -dua buah rumah kat KL tue..so budget utk bercuti pun dh lari ..duk umah jer lah layan pesbuk sambil jaga ladang (farmville ) sambil sambil menternak lemak yg dh sedia ada nie .
Kepada kengkawan yg nak pergi bercuti tu ..ole -ole jgn dilupa yer ..
semoga selamat dalam perjalanan ..

jom kite ternak lemak sama -sama

Friday, November 12, 2010

Hari Graduasi Pra sekolah Balqis 2010

para calon sedang berbaris untuk upacara penyampaian sijil tamat pra sekolah ..cuba teka yang mane satu Balqis ...

sempat lagi buat peace ..ader ader jer anak ibu nie..

Bersama kengkawan ..see anak ibu dah pandai berkawan skrg...

mase nie tudung ader lg kat kepala ...



mane tudung..dh bukak sbb balqis x tahan panas sbb lama sgt duk nunggu perasmi tu erucap..biasalah bebudak mane tahan ..berpeluh peluh depa ...tp masih lagi sempat bg senyuman istimewa

Tuesday, November 2, 2010

Jodoh:Jangan mencari terlalu sempurna...♥

Jika kamu memancing ikan....Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu....Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja....Kerana ia akan SAKIToleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan MENDERITA selagi ia masih hidup.

Begitulah juga .........

Setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang...Setelah ia mulai MENYAYANGIMUhendaklah kamu MENJAGA hatinya....Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja....Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu dan mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu. ...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya dan janganlah menganggap ia begitu teguh.... cukuplah sekadar keperluanmu. ...Apabila sekali ia retak.... tentu sukar untuk kamu menambalnya semula.... Akhirnya ia dibuang....

Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi....Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya....Janganlah kamu terlalu mengaguminya dan janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa....Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya.... akhirnya kamu KECEWA dan meninggalkannya.

Sedangkan jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi... yang kamu pasti baik untuk dirimu. Mengenyangkan. Berkhasiat.Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..Terlalu ingin mengejar kelazatan.Kelak, nasi itu akan basi dan kamu tidak boleh memakannya. Kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan..... yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU. ..MENGASIHIMU. ..Mengapa kamu berlengah, cubaMEMBANDINGKANNYA dengan yang lain.

Terlalu mengejar kesempurnaan.Kelak, kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Kamu juga yang akan MENYESAL.....



sumber : facebook.com.my





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...